Träningstävling

Varmt välkommen på träningstävling i Agility.

Råådalens BK hälsar både medlemmar och icke medlemmar välkomna på träningstävling onsdagen den 13 juli.

Hunden måste vara 15 månader för att få lov att vara med.
20:-/lopp (alltså 40:-/ekipage för stafetten)
Anmälan och betalning sker på plats, ha gärna jämna pengar.
Anmälan öppnar 17:45, första banvandring 18:15.
Lättare fika kommer att finnas till försäljning.

För att få tävlingen att flyta på så smidigt som möjligt hjälps vi alla åt med de uppgifter som finns.

Råådalens medlemmar hjälper till att bygga banan innan anmälan öppnar, samt hjälper till att plocka undan efteråt.

Den här gången väljer vi att prova något helt nytt!!!

Stafett-agility

Tävlingsformen kommer från EO där lagfinalen består av en stafett som går på en stor agilitybana (4 olika banor i en). Tiden startar när första hund passerar första hindret och stoppas när sista hund är i mål.

Vi kommer att köra tävlingen parvis där varje par kör 2 omgångar. Parets resultat från båda omgångar räknas ihop och vinnare utses utifrån det totala resultatet.
Hitta en valfri kompis (behöver inte vara samma storlek) och kom och tävla! Banorna motsvarar klass 2.

Vi kommer att köra en gemensam genomgång på plats innan vi drar igång tävlingen, så att alla verkligen förstår.