Hund till barn

Hund till barn – Ett roligt ansvar utan att vara hundägare

Råådalens Brukshundsklubb under ledning av instruktör Charlotte Jostvik erbjuder Hund till Barn.

Är du förälder till ett barn fyllda 7 år har du möjligheten att låta ditt barn få delta och ta ansvar för en liten hund på Råådalens Brukshundsklubb vid 5 tillfällen.

Ditt barn kommer att få tilldelat sig en liten hund och lära sig hundens signaler och hur man ska tolka dem. Att man inte får peta en hund i ögon, näsa, mun samt dra i öron, näsa, ben eller svans. Vad det betyder när en hund morrar, visar tänderna eller skäller. Vilka behov hunden har för att må bra. Vad som kan skrämma en hund och ditt barn. Vi bygger en relation på tillit, samarbete och bestämmande mellan barn och hund och tillämpar trix och trams varvat med lydnad och agility.

Inga föräldrar får närvara under tillfällena så det är av vikt att du och ditt barn är införstådd med det.

Den 14/7 kl. 11.30 -12.00 har hund till barn uppvisning för föräldrar.

Välkomna kl. 10.00 – 12.00 den 10/7, 11/7, 12/7,13/7, 14/7

Anmäl dig till Charlotte Jostvik på mobil 070-530 66 67.

Pris: 250 kr för medlem

Pris: 550 kr för icke medlem (medlemskap ingår)

Välkomna!