Trix&Trams (kontaktkurs) med Maria Venhammar och Jane Ahlberg (28/2-18/4)

Preliminära tider: onsdag 19.15 – 21.15, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3, 4/4, 11/4, 18/4

Vi som håller kursen:
Maria Venhammar, 0418-80727, mudimaria@telia.com
Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@tele2.se

Plats: Råådalens BK, i klubbstugan. Löptik måste ha tikskydd på sig.

Deltagare: Max 10 ekipage, du kan byta hund under kursen. Hundens ålder har ingen betydelse.

Kursen: Genom att lära/träna hunden att göra saker som både den och vi tycker är roliga skapar vi en mycket bra kontakt med hunden.

Krav: Hunden måste kunna arbeta med andra hundar nära utan att bråka.

Kursavgift: 1600:- betalas senast 1 vecka efter att din anmälan är klar. Du måste vara/bli medlem i Råådalens BK.

Den som vill ha fika under kursens gång tar med det själv.
Under vintern kan vattnet vara avstängt i klubbstugan och på toaletterna.

Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig senast 20/2 till mudimaria@telia.com

Under kursens gång kommer vi att gå igenom och träna till exempel:
zick-zack / fingrarna / target / puss / apport / höger & vänster tass / sitta fint / rulla boll / ringa på klockan / backa / hopp genom ring / bakbenen /korvapport / titta hö & vä / fånga godis / snurr / död / rulla / torka nos / godis på nosen / buga / skämmas / städa / krypa / åka skateboard …….