Klickerkurs (24/11-29/12)

Detta är en kurs som vänder sig framförallt till dig som är intresserad av att “tänka till lite extra” när du arbetar med din hund.

Som vill bli en skickligare hundtränare.

Du får lära dig grunderna för operant inlärning, så kallad “delfinträning”. Mycket förenklat: du talar inte om för hunden att den gör fel, utan du observerar, markerar/klickar och belönar (exv med en godbit) när den gör rätt.

Du talar om för hunden exakt när den gör rätt med hjälp av en klicker, en liten grej som ger ett snabbt och tydligt ljud ifrån sig när du trycker på den.

Preliminära tider: lördag 24/11, 1/12, 8/12, 15/12, 22/12, 29/12. Kl 9.30 – 11.30.

Vi som håller kursen:

Maria Venhammar, 0418-80727, mudimaria@telia.com

Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com

Plats: Råådalens BK, i klubbstugan. Löptik måste ha tikskydd på sig.

Deltagare: max 8 ekipage, du kan byta hund under kursen. Hundens ålder har ingen betydelse.

Krav: hunden måste kunna arbeta med andra hundar nära utan att bråka.

Kursavgift/medlemsavgift: 1200:- betalas (Råådalens bg 679-0984 ange namn och kurs) senast 1 vecka efter att din anmälan har bekräftats.

Den som vill ha fika under kursens gång tar med det själv. Under vintern kan vattnet vara avstängt i klubbstugan och på toaletterna. Löptik kan delta, men måste ha tikskydd på i klubbstugan.

Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig senast 1/11 till mudimaria@telia.com