Rallylydnad Nybörjare (11/3-15/4)- Full

Rallylydnadskurs Nybörjare

Instruktör Maria Lindh

Rallylydnad bygger på glädje och samarbete mellan föraren och hunden, det är en sport för alla (både förare och hundar). Rallylydnad ger dig god kontakt och följsamhet med din hund. Ekipaget genomför en bana med ett antal skyltar. På varje skylt står det vad ekipaget ska göra.

Målgrupp: I denna kurs vänder vi oss både till dig som aldrig tidigare har provat rallylydnad men även till dig som tidigare provat rallylydnad men känner att du vill slipa på grunderna.

Förkunskaper: Hunden ska ha grundkunskaper så som Sitt, Ligg och Stå samt vara minst 6 månader. Du behöver inte kunna ha hunden lös då vi tränar med koppel.

Lektionsinblick: Vi tränar på momenten för Nybörjarklass samt sätter ihop dem i enkla slingor. Kursen avslutas med en enkel bana.

Mål: Goda kunskaper och färdigheter angående rallylydnad i nybörjarklass.

Max antal deltagare: 8 ekipage (hund + förare)

Tid: 6 st Måndagar med start 11 Mars kl. 18.30–20.30

Plats: Råådalens Brukshundsklubb Medlemskap: Obligatoriskt, se klubbens hemsida under fliken medlem.

Kursavgift: 750 kr betalas in senast 1 vecka före kursstart till bankgiro 679-0984. Ange Rallylydnad Nybörjare samt namn på förare och hund. Medlemskap ingår EJ i kursavgiften. Anmälan: Maria Lindh: malindrom@gmail.com Ange Rallylydnad Nybörjare samt namn på förare och hund.