Fortsättningskurs i agility (preliminär start 16 April)

Varmt välkommen till Fortsättningskurs i agility

Instruktör: Sara Björck

Hjälpinstruktör: Annika Altinius

Tid: Tisdagar 18:30-20:30

Startdatum: Preliminärt 16 april vid ok väder

Plats: Råådalens BK

Pris: 1000:- + ev medlemsavgift

Antal träffar: 6 st. Exakta datum kommer i bekräftelsemailet.

Antal deltagare: Max 10 st

Innehåll:

Längre kombinationer

Inlärning av de vanligaste bytena

Befästa kontaktfältsbeteende

Förkunskapskrav:

Hunden måste vara 12 månader för att få lov att delta och bör ha gått en nybörjarkurs i agility tidigare. Hunden ska kunna alla hinder (kontaktfältshinder undantaget). Den bör ha provat alla kontaktfältshinder och föraren ska veta vilken typ av kontaktfältsbeteende den vill ha. Eftersom vi kommer arbeta med flera olika kombinationer varje gång behöver hunden kunna arbeta lös utan att störa andra som tränar samtidigt. Medlemskap i Råådalens BK krävs.

Varmt välkomna på kurs

Tillsammans kommer vi att på ett positivt och roligt sätt att lära oss mer om agility. Vi kommer att gå igenom de vanligaste bytena och vi kommer att börja jobba med lite längre kombinationer. Vi kommer även att hjälpas åt för att befästa ett stabilt beteende på alla kontaktfältshinder. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans med våra hundar, därför sker all träning med ett högt säkerhetstänk, med positiv attityd och massor med belöning. Vi kommer att ha ett något tävlingsinriktat tänk för att ge en stabil grund att stå på om man i framtiden skulle vilja tävla.

Platserna på kursen är begränsade, detta för att vi ska hinna med att ge alla den uppmärksamhet de förtjänar.

Anmälan sker via mail och vi vill i den gärna få en liten presentation av just er. Vilka ni är, vad ni har gjort tidigare och vad ni vill ha ut av den här kursen är bland annat det vi vill veta.

Skicka din anmälan till sara.bjorck1@gmail.com senast den 31 mars. Anmälan kommer att bekräftas via mail och är bindande så fort detta skett. Mer information om kursen kommer att bifogas med bekräftelsen.