Funktionärer till Agilitytävling 6-7 Juli 2019

Inför och under vår officiella agilitytävling den 6-7 juli 2019 behöver vi hjälp med funktionärer. Alla är välkomna att hjälpa till att göra denna helg till en bra och rolig tävling och dag för alla inblandade. Alla kan hjälpa till med något, nybörjare som mångårig utövare, det spelar ingen roll om du håller på med lydnad, bruks, rally eller agility – alla är välkomna! Det finns sysslor för alla från funktionär på banan till hjälpa till i köket, på parkeringen eller helt enkelt se till att alla ha det bra. Som funktionär har man tillgång till enklare förtäring under hela dagen.

Då vi hoppas att många nya medlemmar ställer upp som funktionärer, därför kommer vi kl 19 den 3 juli ordna en frivillig introduktion till de olika funktionärsuppgifterna och vad de innebär. Självfallet går det då att ställa kompletterande frågor också som vi besvarar efter bästa förmåga.

Vi kommer att förbereda inför tävlingen den 5 juli. Eftersom klubben är uthyrd tom kl 17 kommer vi att börja dessa förberedelse kl 16:30. Då tiden för förberedelserna är kort önskar vi många hjälpande händer under kvällen. Kom gärna under den tiden ni kan.

Tävlar man under helgen för Råådalen hjälper man till som funktionär också. Vi planerar givetvis in funktionärssysslorna så de inte krockar med tävlandet.

För att kunna planera dagen och funktionärsysslorna anmäl er som funktionärer till daniel.baltrock(snabel-a)gmail.com eller på anmälningsformuläret innan den 2 juli. Meddela om ni tävlar under dagen och isf i vilken klass samt andra begränsningar i funktionärsutövandet ni har.

Tänk på att överskottet från tävling går till underhåll av klubben samt nya hinder till hinderparken.

PS Den 2 juli är det städdag/röjardag/hinderfixarkväll från kl 18.00. Även här går det att ställa frågor om att vara funktionär om det passar bättre.

Hoppas vi ses på agilitytävlingen

Daniel Baltrock
Tävlingsledare