Tävlingskurs agility (20/8-24/9)

Varmt välkommen till Tävlingskurs i agility

Instruktör: Sara Björck

Tid: Tisdagar 18:00-21:00

Datum: 20/8, 27/8, 3/9, (10/9), 17/9, 24/9, (1/10, ersättning för 10/9) Eventuellt utgår kursdatumet 10/9, det kommer i sådana fall att ersättas med ett kurstillfälle den 1/10. Mer info kommer när det närmar sig.

Plats: Råådalens BK

Pris: 1000:- + ev medlemsavgift

Antal deltagare: Max 10 st

Vid fler än 5 deltagare kommer gruppen att delas i det fall jag inte har någon hjälpare under kursens gång. Vid delning går första gruppen 18:00-19:30 och andra gruppen 19:30-21:00. Varje grupp kommer få 3 tidiga och 3 sena tillfällen.

Om jag har en hjälpare kommer hela gruppen att gå samtidigt 18:30-20:30

Information om detta kommer via mejl efter anmälningstiden har gått ut.

Innehåll:

Banor

Byten och vägval

Förkunskapskrav:

Kursen passar dig som har gått minst nybörjar- och fortsättningskurs sen innan, men även dig som redan är ute och tävlar klass 1-2. Hunden ska kunna alla hinder. Kursen kommer att individanpassas, men vi utgår från aktuella klass 1/2 banor. Kursen är tävlingsinriktad. Medlemskap i Råådalens BK krävs.

Varmt välkomna på kurs

Tillsammans kommer vi att på ett positivt och roligt sätt att lära oss mer om agility. Vi kommer att utgå från aktuella klass 1/2 banor där vi använder oss av olika vägvalberoende på vilken nivå du befinner dig på, dvs. har du inte börjat tävla än så finns det en numrering för dig samtidigt som det finns en till två numreringar för de som har tävlat ett tag. För mig är det viktigt att ha roligt tillsammans med min hund, därför sker all träning med ett högt säkerhetstänk, positiv attityd och massor med belöning. Kursen är tävlingsinriktad.

Platserna på kursen är begränsade, detta för att vi ska hinna med att ge alla den uppmärksamhet de förtjänar.

Anmälan sker via mail och vi vill i den gärna få en liten presentation av just er. Vilka ni är, hundens ålder, vad ni har gjort tidigare och vad ni vill ha ut av den här kursen är bland annat det vi vill veta.

Skicka din anmälan till sara.bjorck1@gmail.com senast den 13 augusti. Anmälan kommer att bekräftas via mail och är bindande så fort detta skett. Mer information om kursen kommer att bifogas med bekräftelsen.