Allmänlydnad fortsättning (3/9-8/10)

Se Bortom Kullen och gå en Fortsättningskurs i Allmänlydnad

med instruktör Charlotte Jostvik

Att träna hund ska vara roligt för dig och din hund och bygger på att få ihop 3 saker som Tillit, Samarbete och Bestämmande (TSB)

Vi vill att hunden ska gå fint i koppel, hoppa in och ur bilen, träffa andra människor och hundar på ett tryggt sätt. Vi går igenom olika typer av inlärning, belöning och störning samt hur vi kan utveckla stadga vid olika beteende genom att byta miljö.

Ni får träna på att vara tydliga så att hunden förstår er.

Varmt välkomna att fortsätta arbetet enligt TSB-modellen. Medtag olika belöningar till din hund som tex godis och leksaker.

Målgrupp: Man bör ha deltagit på en Allmänlydnadskurs enligt TSB-modellen med hunden innan. Hunden skall vara minst 12 månader.

Max antal deltagare: 6 personer

Medlemskap: obligatoriskt, se klubbens hemsida under fliken medlem.

Lektionsinblick: Vi tillämpar kontakt, kvarsittning, inkallning, tillåtelse och stopp, förbud samt störning genom att byta miljö inför varje lektionstillfälle.

Litteratur: Bra Relation av Kenth Svartberg

Mål: Efter kursen slut bör du ha fått en inblick i hundens grundläggande behov, olika kommandon, hit, fot, sitt, stopp passivitetskontroll, nosaktivering samt socialitet, självkänsla, förighet, leklust, aggressivitet, konfliktstålighet, hanteringsvana, dominans, aktivitetsnivå, miljökänslighet, inlärning och belöning, vilka lagar och regler vi bör beakta samt hur du kan arbeta vidare med tillit, samarbete och bestämmande i olika miljöer.

Tid: kl. 19.00 – 21.00

Datum: 3/9, 10/9, 17/9, 24/9, 1/10, 8/10

Plats: Råådalens Brukshundsklubb 3/9. Övriga datum meddelas ”ny plats” efter varje avslutad lektion.

Kursavgift: 1000kr betalas in före kursstart till bankgiro 679-0984, ange Fortsättningskurs i Allmänlydnad samt namn på förare och hund. Anmälan: Charlotte Jostvik. lotta@massimorose.se, 070-530 66 67