Tävlingsinriktad agilitykurs

Först till kvarn…
…Råådalens brukshundklubb har nöjet att erbjuda en tävlingsinriktad agilitykurs med Mia Nilsson.
När kommer detta att ske:
Lördagen den 4 juli, klockan 09.00 – 16.00

Gruppindelning:
Klockan 09.00 – 12.00 Klass 1
Klockan 13.00 – 16.00 Klass 2 och 3
Antal:
Max 6 deltagare i varje grupp.
Kostnad:
650 kronor/ekipage.
Anmälan:
Vid intresse maila: christin.karlsson@famika.se. Efter anmälan erhålles en bekräftelse. Sista anmälningsdag 15 juni. Därefter släpps platserna till icke medlemmar.

Presentation av Mia Nilsson:
Jag är en aktiv 40-åring som arbetat/tränat med hundar sedan barnsben. Idag har jag två mallar och en Bc. Genom åren har jag provat på de flesta grenar men agility och IGP(spår, lydnad, skydd) är de som ligger mig varmast om hjärtat.

Jag älskar utmaningarna i agility. Jag har tränat och tävlat aktivt med olika raser, i olika storlekar sedan början av 90-talet. Jag är utbildad agilityinstruktör och vill få fram fart, smidighet, lyhördhet och ett galet bra samarbete mellan dig och hunden.

Under åren har jag tävlat på många SM med flertalet medaljplaceringar, men även internationella mästerskap som EO och Fmbb (Världsmästerskapen för Belgiska vallhundar) där jag har en 4’e placering som bästa individuella resultat.

Förutom mitt företag med kursverksamhet och träning inom hund så är jag lärare i matte, kemi, fysik, biologi och teknik. Ja, då kanske ni förstår att jag gillar utmaningar.
Väl mött!
/Mia