Agility nybörjarkurs (22/9-27/10)

Hjärtligt välkommen på kurs!
Tillsammans kommer vi att på ett positivt sätt att lära oss alla hinder i agility. För oss är det viktigt att du har roligt tillsammans med din hund, därför sker all träning med ett högt säkerhetstänk, glad attityd och massor med belöning.

Platserna på kursen är begränsade, detta för att vi på bästa sätt vill hjälpa, peppa och stärka varje ekipage.
Instruktör:
Anna Sandberg
Hjälpinstruktör:
Anette Karlqvist
Tid:
Tisdagar 18:30-20:30
Datum:
22/9, 29/9, 6/10, 13/10, 20/10 och 27/10.
Plats:
Råådalens BK
Pris:
1000:- + ev medlemsavgift
Antal deltagare:
Max 10 st
Innehåll:
Hinderinlärning, agilityglädje, små hinderkombinationer, hundens väg och förarens placering.
Förkunskapskrav:
Hunden måste ha fyllt 1 år och bör kunna träna lös bland andra hundar.
På Råådalen lägger vi grunden för att senare kunna tävla agility med sin hund.
Medlemskap i Råådalens Brukshundklubb krävs.
Anmälan: sker via mail och vi vill i den gärna få en liten presentation av just er. Vilka ni är, hundens ålder, vad ni har gjort tidigare och vad ni vill ha ut av den här kursen är bland annat det vi vill veta.
Kursavgift och ev. medlemsavgift skall vara betald innan kursen startar. Betalinfo kommer tillsammans med bekräftelsen.
Skicka din anmälan till annamaria.sandberg@gmail.com senast den 18 september. Anmälan kommer att bekräftas via mail och är bindande så fort detta skett.