Tisdagsgruppen

Det här är gruppen där vi tränar alla sorters lydnadsmoment inom både lydnad och bruks.
Du tränar på din egen nivå. Vi lägger störst vikt på störning – då detta är något som man inte kan träna på egen hand.

Under denna träning, kan hundar komma på inkallning korsan och tvärsan eller så kommer det en boll farande. Gruppen är skapad just för störningträning, så man kan inte klaga på detta.

Vi börjar alltid med platsliggning och sittande i grupp, därefter kör vi ofta något gemensamt. Sedan avslutas det hela med egen träning. OBS, detta är ingen kurs, så man ska ha grunderna i hur man tränar hund.

Medlemsskap i Råådalens Brukshundklubb krävs.
Vid frågor kontakta Eva Hurtig på telefon 0734-41 20 75.
Vi träffas tisdagskvällar mellan kl. 18.30-19.30.

OBS! Gruppen kan träffas på andra platser än på klubben. Kontakta därför Eva innan ni åker till tisdagträningen för att få veta var gänget tränar!

Alla är varmt välkomna!