Fortsättningskurs 2 Agility (7/9 – 12/10)

Varmt välkommen på kurs
Tillsammans kommer vi att på ett positivt och roligt sätt att lära oss mer om agility. För mig är det viktigt att du har roligt tillsammans med din hund, därför sker all träning med ett högt säkerhetstänk, positiv attityd och massor med belöning.

Instruktör:
Anna Sandberg
Plats:
Råådalens BK
Datum:
Tisdagar 7/9, 14/9, 21/9, 28/9, 5/10, 12/10
Tid:
Pris:
1 200 kr + ev medlemsavgift
Antal deltagare:
Max 6
Innehåll:
Längre och varierade kombinationer, hindersäkerhet, byten/ svängar/handling, hundens och förarens väg, belöna fart.
Förkunskapskrav:
Hunden måste ha fyllt minst 1 år och ha gått någon form av nybörjarkurs och fortsättningskurs tidigare. Den ska känna till alla hinder. Hunden behöver vara grundtränad, den arbetar lös tillsammans med andra hundar. Vi kommer att arbeta med ett tävlingsinriktat tänk. Detta för att man på sikt ska kunna tävla, om man vill det.

Platserna på kursen är begränsade. Jag vill hinna med att ge alla den uppmärksamhet de förtjänar. Vi följer också SBK:s restriktioner i
Coronatider.
Anmälan:
Anmälan sker via mail och då vill jag gärna få med en liten presentation av just ert team (hund+människa): vilka ni är, hundens ålder och ras/raser, vad ni tränat tidigare och vad du vill ha ut av den här kursen.

Skicka din anmälan till annamaria.sandberg@gmail.com senast tisdagen den 24 augusti. Anmälan kommer att bekräftas via mail och är bindande så fort detta skett.

Kursavgift och ev. medlemsavgift:
Skall vara betald innan kursen startar. Betalinfo kommer tillsammans med bekräftelsen.
Medlemskap i Råådalens Brukshundklubb krävs.
Medlemsskap tecknas via Svenska Brukshundsklubbens hemsida: “Bli medlem”. Vill du veta mer om medlemsskap hittar du detta på vår hemsida Råådalens BK.