Trix & Trams (21/10 – 25/11) Fulltecknad

Välkommen på kurs
Genom att lära hunden en massa ”onyttigheter”  och bara ha kul bygger du upp en mycket bättre kontakt med din hund. Du underlättar ditt framtida tränande genom att hunden lär sig att lära.

Preliminära tider:
Torsdag 19.00 – 21.00, 21/10, 28/10, 4/11, 11/11, 18/11, 25/11
Vi som håller kursen
Maria Venhammar, 072-5572419, mariavenhammar@gmail.com
Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com
+ ev medhjälpare
Kursbeskrivning:
Du får tips och hjälp med hur du kan lära din hund en massa olika saker (du får gärna komma med förslag).
Plats:
Råådalens BK, i klubbstugan. Löptik måste ha tikskydd på sig.
Deltagare:
6-8 ekipage. Hundens ålder har ingen betydelse.
Krav:
Hunden måste kunna arbeta med andra hundar nära utan att bråka.
Kursavgift:
1 200 kr (+ du måste vara medlem i Råådalens BK)
Anmälan/medlemskap:
Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig senast 15/10 till mariavenhammar@gmail.com . Kursavgift skall betalas till bg 5646-9000 (MV’S Hund- och Hundägarutbildning), en vecka efter att du fått en bekräftelse på att du kommit med. Ange namn och kurs. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se )

Medlemskap i Råådalens Brukshundklubb krävs.
Medlemsskap tecknas via Svenska Brukshundsklubbens hemsida: “Bli medlem”. Vill du veta mer om medlemsskap hittar du detta på vår hemsida Råådalens BK.

Under kursens gång kommer vi att gå igenom och träna till exempel:
zick-zack / puss / apport / höger & vänster tass / sitta fint / rulla boll / ringa på klockan / backa / hoppa / fånga godis / snurra / åka skateboard …….