Slalom (halvdag 20 februari)

När: 12:30 – 16:30 den 20 februari 2022
Var: Ekets hundarena
Instruktör: Sara Björck
Nivå: Klass 1 – 2
Antal deltagare: Max 5 ekipage
Sista anmälan: 6 februari 2022
Kostnad: 500 kr för Råådalens medlemmar, 600 kr för icke medlemmar.
Anmälan: Länk till anmälan
Din anmälan kommer att bekräftas via e-post. Där kommer du att erhålla betalningsinformation. Din plats är bekräftad först när avgiften kommit Råådalen tillhanda.

Innehåll:
Kursen vänder sig till dig som vill grotta ner dig mer i slalomets underbara värld. Vi kommer att fokusera på allt som händer med slalom; byten, ingångar, utgångar osv. Du kan delta under denna dag oavsett var i din slalomträning du befinner dig, men jag tror att du får ut mest av den om din hund har ett någorlunda färdigt slalom som du vill utmana mer.

Övrig information:
Som medlem i Råådalens BK har du förtur till dessa platser. Tänk på att din anmälan är bindande så fort du betalat in avgiften. Återbetalning sker för skada eller sjukdom endast efter uppvisande av intyg från veterinär/fysioterapeut eller läkare. Hunden måste vara minst 15 månader för att få lov att delta på kursen.

Information om Ekets hundarena:
Ekets hundarena ligger på Kungsleden 9 i Eket, knappt 30 min från Helsingborg. Arenan är 416 kvm stor, 16m x 26 m, med en matta av skummad vinyl från USA på golvet. Inneskor är ett krav. Rastning sker i området runt arenan, t.ex. på den gamla banvallen. Plocka upp efter era hundar. Det finns ett uppvärmt fik där man kan ställa burar att ha hunden i under vila om man inte vill ha dem i bilen (uppbindning i hallen saknas då det är ganska trångt om plats). Inne i fiket finns det lättare snacks att köpa samt en liten butik med hundgrejer, betalning via swish. Micro finns i köket.

Löptikar är välkomna men måste bära tikskydd. Hallen håller behaglig temperatur.