Aktiveringskurs med balansboll (7/2 – 14/3) Fulltecknad

Varmt välkommen till aktiveringskurs med balansboll.

Plats: Råådalens BK, klubbstugan
Antal tillfällen: 6
Tid: klockan 17:30 – 18:30
Datum: 7/2 (17:30 -18:45), 14/2, 21/2, 28/2, 7/3 och 14/3.
Instruktör: Sara Björck
Kostnad: 760 kr
Antal platser: 5 st
Sista anmälningsdag: 29/1
Anmäl dig här: Länk till anmälan
Din plats bekräftas via mejl. I detta mejl finns mer information om kursen.
Medlemskap: För att gå kurs måste du vara medlem i Råådalens BK. Medlem blir du enklast genom att klicka på länken – Bli medlem .

Tillsammans kommer vi att gå igenom enklare aktiveringsövningar som stärker hundens kropp och knopp.

Med hjälp av olika typer av balansbollar, balanskuddar, klossar med mera kommer vi dels att träna upp hundens muskulatur, dels få en mental stimulans.

Kursen passar allt från unghundar till äldre hundar. Hunden måste dock vara minst 10 månader gammal för att få lov att vara med.

Om du har en hund med en konstaterad skada måste du ha ok från
veterinär/fysioterapeut för att kunna anmäla dig. Du måste själv ha koll på vilka övningar som inte är lämpliga för just din hund.

Alla våra kurser sker i samarbete med Studiefrämjandet.

Varmt välkommen!

*Observera att instruktören inte är utbildad inom djursjukvård eller fysioterapi. Om du har en skadad hund som behöver rehab-träning ber vi dig kontakta veterinär eller canineopat.