Agility tävlingskurs del 2 med Sara Björck (mars/april)

Agility tävlingskurs del 2

Kursen är full!

Kursen kommer att fokusera på banor och vägval. Kursen vänder sig i första hand till er som är ute och tävlar klass 1 och klass 2. Vi kommer diskutera svårigheter som ni möter ute på tävlingsbanan samt använda oss av dem under kursens gång.

För att kunna gå kursen krävs det att hunden kan fungera lös bland andra hundar samt klarar av en klass 1 bana. Ni ska gärna ha varit ute och tävlat eller börja tävla under kursens gång. Den 22 april kommer Råådalen att arrangera tävling. I kursen ingår att vara behjälplig som funktionär under den här dagen.

Gruppen kommer att delas på 2 och grupperna kommer att gå varannan vecka.
Kursen kommer att gå på tisdagar 18.30-20
Max 10 deltagare (5/vecka)
Beroende på vädret kommer vi att starta i slutet av mars eller början av april.
Kostnad 625 kr plus ev. medlemsavgift i Råådalen
Instruktör är Sara Björck.

Sista anmälningsdag är 1/3.
Eventuell plats på kursen bekräftas via mail efter sista anmälningsdatum. Tänk på att din anmäla är bindande. Medlemmar i Råådalens BK samt deltagare från tävlingskurs del 1 har förtur.

Varmt välkommen med din anmälan till sara.bjorck1@gmail.com