Info om tävlingar på Råådalen

Varför tävling?

Måste vi arrangera tävlingar? Det enkla svaret är ja!

Det är i särklass den största inkomstkällan för klubben! Det är tävlingarna som gör att vi kan driva klubben; det som gör att vi har material för att kunna träna de olika grenarna, det som gör att vi kan klippa gräset, det som gör att vi har lampor att lysa upp planen med osv. Därför måste vi arrangera tävlingar.

Vilka tävlingar arrangerar vi?

De vanligast förekommande tävlingarna hos oss på Råådalens BK är Agilitytävlingar och Rallylydnadstävlingar. Men det händer även att vi arrangerar annat. Oavsett vilken gren vi arrangerar tävling i tillfaller överskottet klubben.

Funktionär

Som medlem i Råådalens BK behövs du på våra tävlingar. Du behövs som funktionär. Det spelar ingen roll vilken gren det handlar om, om det är din gren eller inte. Det finns en uppgift som passar för var och en av oss. All hjälp tas tacksamt emot, oavsett om det handlar om en hel dags hjälp eller bara någon timme. Ju fler vi är som hjälps åt desto bättre!

Får du som medlem tävla på någon av de tävlingar som vi själva arrangerar?

Givetvis får du det, för det är otroligt roligt att tävla på hemmaplan! Men även du som tävlar på hemmaplan behöver ställa upp som funktionär under tävlingsdagen för att vi ska få allt att gå ihop. Givetvis ska vi göra vårt yttersta för att du ska bli störd så lite som möjligt i ditt tävlande och kan vi så fyller vi posterna med icke tävlande funktionärer.

//Styrelsen Råådalens Brukshundklubb