Fortsättning av Allmänlydnadskurs (9/4-23/5)

Se Bortom Kullen och gå en Fortsättning av Allmänlydnadskurs

med instruktör Charlotte Jostvik

Att träna hund ska vara roligt för dig och din hund och bygger på att få ihop 3 saker som Tillit, Samarbete och Bestämmande (TSB)

Fortsättningskursen bygger vidare på stadga i olika miljöer där vi vill att hunden ska gå fint i koppel, hoppa in och ur bilen, träffa andra människor och hundar på ett tryggt sätt. Vi går igenom olika typer av inlärning, belöningar och störning samt hur vi kan utveckla stadga hos hunden.

Ni får träna på att vara tydliga så att hunden förstår er.

Varmt välkomna att tillsammans påbörja arbetet enligt TSB-modellen. Medtag olika belöningar till din hund som tex godis och leksaker.

Målgrupp: Hunden behöver ha en grundallmänlydnad och förståelse för kommandon som sitt, ligg och stå. Hunden skall vara minst 12 månader.

Max antal deltagare: 6 personer

Medlemskap: obligatoriskt, se klubbens hemsida under fliken medlem.

Lektionsinblick: Vidareutveckling av stadga i olika miljöer med störning där vi arbetar vidare med kontakt, kvarsittning, inkallning, tillåtelse, stopp och förbud.

Litteratur: Bra Relation av Kenth Svartberg

Mål: Efter kursen slut bör du ha fått en inblick i hur du kan arbeta vidare med tillit, samarbete och bestämmande för att tillmötesgå hundens grundläggande behov vid stadgeträning.

Tid: kl. 19.15 – 21.15

Datum: 9/4, 16/4, 23/4, 9/5, 16/5, 23/5.

Plats: Inför varje lektionstillfälle erhåller deltagare en platsangivelse om var kurstillfället kommer att hållas. Notera därför att körkort och bil är en förutsättning för att kunna ta sig till dessa platser.

Kursavgift: 1000kr betalas in före kursstart till bankgiro 679-0984, ange Allmänlydnadskurs samt namn på förare och hund.

Anmälan: Charlotte Jostvik. lotta@massimorose.se, 070-530 66 67