Allmänlydnad och Sund med Hund (20/4-16/6)

Kombinerad Allmänlydnad och Sund med Hund

På denna kurs är vi i rörelse och arbetar med att skapa en fin kontakt mellan förare och hund. Vi coachar hunden på ett tryggt sätt genom följsamhet, kommando, störning och förbud. Vi går igenom förarens och hundens rörelseapparat och arbetar med nacke, armar, core, ben och tempoväxlingar. Sista kurstillfället finns möjlighet till diplomering i Sund med Hund. Vi utvecklas tillsammans och lär oss coacha utifrån känslan som infinner sig. Vi tillämpar TSB-modellen som tillit, samarbete och bestämmande. Hjärtligt välkomna att anmäla er.

Hundens ålder: från 12 månader

Datum: 20/4, 27/4, 5/5, 11/5, 18/5, 1/6, 8/6, 16/6

Klockslag:  19.30 -21.00.

Var: Råådalens Naturreservat, samling på parkeringen vid Raus Kyrka.

Instruktör: Charlotte Jostvik

Anmälan: lotta@massimorose.se

Kursavgift:
1200 kr. Betalinformation kommer tillsammans med bekräftelsen.
Medlemskap:
För att gå kurs måste du vara medlem i Råådalens BK. Medlem blir du enklast genom att klicka på länken – Bli medlem .

Obs:
Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.