Mycket lyckad föreläsning!

På Råådalens Brukshundklubb trotsade vi coronan och valde att bjuda in till en föreläsning på ämnet “krävande hundar” lördagen den 12’e september. Vi maximerade antalet till 20 deltagare och såg till att vi var i en luftig lokal med möjlighet till bra avstånd.

Det stora och ganska svåra ämnet verkade attrahera många och de platser vi hade fylldes mycket fort. Deltagarna var både våra egna medlemmar och från andra klubbar i vår närhet.

Föreläsaren för dagen var Glenn Andersson en av Sveriges mest erfarna hundtränare. Glenn är i grunden polis och sedan 2006 regionalt utbildningsansvarig i Region Syd, både för patrull- och sökhundar. Utöver det kontrollerar Glenn bland annat bombhundar för FN, samt hjälper SKK med tester av oönskade beteenden. Han driver också kenneln Mallekraft tillsammans med sin sambo Maria.

Med tanke på Glenns bakgrund var förväntningarna på föreläsningen högt ställda hos oss deltagare. Men vi som var där, 20 taggade deltagare behövde definitivt inte gå därifrån besvikna. Jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att föreläsningen var intressant, inspirerande och lärorik. Man ville inte gå hem utan fortsätta lyssna, prata och ställa frågor några timmar till.

Ett stort tack till Glenn Andersson som delade med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. Självklart vill vi också rikta ett tack till alla er som deltog, ni var på alerten och ställde bra och intressanta frågor.

Tack också till Backes hundhälsa och Vevi hundtrim & spa vars lokal vi fick låna, Olivers petfod som såg till att vi alla fick varsin fin goody-bag med smakprover och Studiefrämjandet som vi arbetar tillsammans med när det gäller kurser och olika arrangemang. Och till sist tack till er som var med och fixade så att vi fick till den här föreläsningen.

Carina Fagerström
Ordförande Råådalens Brukshundklubb