Fortsättning Allmänlydnad 17/8-21/9

Håller i kursen gör:

Annika Hedman, 0737-191501, annika.hedman63@gmail.com

Tid: onsdag kl 18.30-20.30, 17/8,24/8, 31/8, 7/9, 14/9, 21/9

Plats: Råådalens brukshundklubb (se karta på www.raadalensbk.se)

Deltagare: Max 8 ekipage, hundens ålder har ingen betydelse.

Fika: Du tar själv med fika om du vill ha.

Vaccination: Ta med vaccinationsintyg vid första träffen.

Länk till anmälan: Fortsättning Allmänlydnad

Kursavgift: 1200 kr betalas till bg: 679-0984, ange namn och kurs. Betalas snarast.

Medlemskap: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se).

Försäkring: Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Krav: Ha gått valpkurs/allmänlydnadskurs eller motsvarande.

Kursen:

Välkommen på kurs med inriktning på grundläggande lydnad.

Vill du träna mer grundlydnad och utveckla ditt samarbete med din hund?

Vi tränar sådant som du kommer ha nytta av oavsett du så småningom vill prova på tävling eller om du bara vill förbättra relationen med hunden och ha kul tillsammans.

Det blir bland annat fritt följ, apportering, handtarget, backa mm men även jobba med att bygga engagemang. Vi varvar teori med praktiska övningar.

Grunden kommer att vara boken Bästa Starten av Maria Brandel och Siv Svendsen och vi går igenom momenten i Startklass, men även sådant som kan tillkomma under kursens gång.