Agility Nybörjare (21/3-19/5)

Välkommen till en nybörjarkurs i agility

Instruktör: Linda Raushed, linda.raushed@gmail.com

Tid: Tisdagar 19-21 samt fredag 19-21

Datum: 21/3, 28/3, 4/4, 11/4,18/4,28/4( fredag),9/5, 19/5 (fredag)

Plats: Råådalens BK

Pris: 1900 kr

Antal deltagare: Max 6 st

Innehåll: Hinderinlärning

Förkunskapskrav:

Hunden måste ha fyllt 1 år. Hunden behöver också kunna arbeta lös bland andra hundar. Vi kommer jobba med ett tävlingsinriktat tänk för att man ska kunna kunna tävla på sikt om man vill. Men det går utmärkt att gå kursen även som aktivering.

Medlemskap: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se).

Välkommen på kurs!

Tillsammans kommer vi på ett positivt och roligt sätt påbörja er agilityträning. Fokus är att ni ska ha roligt tillsammans med er hund och bygga en bra grund för er fortsatta agilityträning. Då detta är en nybörjarkurs kommer vi endast jobba med hinderinlärning.

Platserna är begränsade för att jag ska hinna med att ge alla deltagare den uppmärksamhet de förtjänar.

Anmälan sker via vårt formulär och jag vill gärna få lite information om er såsom hundens ålder, tidigare erfarenhet och om ni har några mål med den här kursen.

Anmälningsformulär

Kursavgift och ev medlemsavgift ska vara betald innan kursen startar. Du får betalningsinformation tillsammans med bekräftelsen.

Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Som medlem i Brukshundklubben får Du bl a följande:

Tidningen Brukshunden.

Tillgång att träna på klubbens marker.

Kontakt med kunniga instruktörer och lärare.

Erbjudande att delta på temakvällar och föreläsningar.

Möjligheter till utbildning av Dig själv som hundägare i träningsgrupper.

Rätt att tävla.

Möjligheter till utbildning av Dig själv om Du vill bli exempelvis instruktör eller tävlingsledare.

Olycksfalls försäkring inom ramen för organiserad verksamhet.

Och inte minst  –  många nya vänner.