Rallylydnad, Nybörjare (4/6-2/7)

RÅÅDALENS BRUKSHUNDKLUBB INBJUDER TILL KURS:

RALLYLYDNAD, NYBÖRJARE
i samarbete med STUDIEFRÄMJANDET

Målsättningen med kursen är tävling men du är välkommen även om du inte, just nu, planerar att tävla i Rallylydnad. Hunden får lära sig att hålla kontakt med dig och göra kul saker på kommando.

Preliminära tider:
Söndag 4/6, 9.30-12.30
Söndag 18/6, 9.30-12.30
Söndag 2/7, 9.30-12.30

Instruktörer:
Maria Venhammar, 072-5572419 mariavenhammar@gmail.com
Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com
+ ev medhjälpare

Kursavgift:
1350:- som betalas till bg 5646-9000 (MV’S Hund- och Hundägarutbildning) ange namn och kurs. Betalas senast 1 vecka efter att du fått bekräftelse på att du kommit med på kursen.

Medlemsavgift: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se )

Förkunskaper:
Du måste ha god allmänlydnad och god kontakt med din hund så att den kan arbeta tillsammans med dig även med andra hundar närvarande. Ha kunskap om Rallylydnadens regler och moment/skyltar ( https://brukshundklubben.se ).

Hundens ålder:
Går bra med vilken ålder som helst.

Löptikar:
Är tillåtna men måste ha tikskydd.

Plats:
Råådalens BK

Deltagare:
Max 8 ekipage.

Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig snarast till mariavenhammar@gmail.com

Böcker:
Rallylydnad (SRI)
Nya 100% Rallylydnad (Lindgren)
Rallylydnad – från grundfärdigheter till mästare (Anna Larsson)