Aktiveringskurs med balansboll 1/11-29/11

Plats: Råådalens BK, klubbstugan

Antal tillfällen: 5

Tid: 18-19.30

Datum: 1/11, 8/11, 15/11, 22/11 och 29/11.

Instruktör: Sara Björck

Pris:  850 kr (+ eventuell medlemsavgift)

Antal platser: 5 st

Sista anmälningsdag: 17/10 2023

Varmt välkommen till Aktiveringskurs med balansboll.

Tillsammans kommer vi att gå igenom enklare aktiveringsövningar som stärker hundens kropp och knopp.

Med hjälp av olika typer av balansbollar, balanskuddar, klossar med mera kommer vi dels att träna upp hundens muskulatur, dels få en mental stimulans.

Kursen passar allt från unghundar till äldre hundar. Hunden måste dock vara minst 6 månader gammal för att få lov att vara med.

Om du har en hund med en konstaterad skada måste du ha ok från veterinär/fysioterapeut för att kunna anmäla dig. Du måste själv ha koll på vilka övningar som inte är lämpliga för just din hund.

Anmäl dig här: https://forms.gle/YUEWgbP5P9yysgCu5

Din plats bekräftas via mejl. I detta mejl finns mer information om kursen.

Alla våra kurser sker i samarbete med Studiefrämjandet. Medlemskap i Råådalens BK krävs. Se hemsidan för mer information om medlemskap.

Varmt välkommen!

*Observera att instruktören inte är utbildad inom djursjukvård eller fysioterapi. Om du har en skadad hund som behöver rehab-träning ber vi dig kontakta veterinär eller canineopat.