Hoopers kortkurs (11/3-25/3)

Håller i kursen gör:

Annika Hedman, 0737191501, annika.hedman63@gmail.com
Maritza Åsling

Preliminär tid: Måndagar, 11/3  kl 18.30-20.00, 18/3 kl 18.30-19.30,25/3 kl 18.30-19.30. Vid dålig väder så kan datumen komma att ändras.

Plats: Råådalens brukshundklubb (se karta på www.raadalensbk.se)

Deltagare: Max 6 ekipage.

Fika: Du tar själv med fika om du vill ha.

Vaccination: Ta med vaccinationsintyg vid första träffen.

Länk till anmälan: Kursanmälan

Kursavgift: 450 kr betalas till bg: 679-0984, ange namn och kurs. Betalas senast den 2024-03-01.

Medlemskap: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se).

Försäkring: Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Förkunskaper:

Ha grundläggande lydnad på din hund, den kommer på inkallning och kan vara bland andra hundar.

Kursen:

Kursen är en prova på kurs. Vi går igenom grunder i Hoopers och tränar även på lite grundläggande lydnad som behövs för att kunna träna Hoopers.

Vad är Hoopers?

Hoopers är en hundsport där målet är att bemästra en hinderbana bestående av så kallade hoops (bågar), tunnlar, tunnor och staket utan fel. Ett smidigt samarbete mellan förare och hund och en hög grad av skicklighet är de viktigaste grunden för denna hundsport.

Hoopers passar alla hundar. Ålder, ras och storlek är nästan irrelevant. Förutsättningen är dock att hundarna gärna samarbetar. Det är också lämpligt för hundar som inte får hoppa på grund av fysiska begränsningar. Hundföraren behöver inte heller vara en atlet eftersom förarens roll är att vara stilla och visa/dirigera från en bestämd plats.

Vill du veta mer så gå in på Svenska Hoopers klubbens hemsida, Svenska Hoopersklubben

Som medlem i Brukshundklubben får Du bl a följande:

Tidningen Brukshunden.
Tillgång att träna på klubbens marker.
Kontakt med kunniga instruktörer och lärare.
Erbjudande att delta på temakvällar och föreläsningar.
Möjligheter till utbildning av Dig själv som hundägare i träningsgrupper.
Rätt att tävla.
Möjligheter till utbildning av Dig själv om Du vill bli exempelvis instruktör eller tävlingsledare.
Olycksfalls försäkring inom ramen för organiserad verksamhet.
Och inte minst  –  många nya vänner.