Rallylydnad nybörjare (14/3-18/4)

i samarbete med STUDIEFRÄMJANDET

Rallylydnad bygger på glädje och samarbete mellan föraren och hunden, det är en sport för alla (både förare och hundar). Rallylydnad ger dig god kontakt och följsamhet med din hund.

Håller i kursen gör:

Monica Andersson, monicakurs9@gmail.com, 0733 427654

Tid: torsdag kl 18.30-20.00, 14/3, 21/3, 28/3, 4/4, 11/4, 18/4

Plats: Råådalens brukshundklubb (se karta på www.raadalensbk.se)

Deltagare: Max 6 ekipage.

Fika: Du tar själv med fika om du vill ha.

Vaccination: Ta med vaccinationsintyg vid första träffen.

Länk till anmälan: Rallylydnad

Kursavgift: 1100 kr betalas till bg: 679-0984, ange namn och kurs. Betalas senast den 2024-03-04

Medlemskap: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se).

Försäkring: Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Målgrupp:  I denna kurs vänder vi oss både till dig som aldrig tidigare har provat rallylydnad(men har en god kontakt med hunden och den kan sitt, ligg och stå) eller till dig som tidigare provat rallylydnad men känner att du vill slipa på grunderna.

Kursen:

Rallylydnad bygger på glädje och samarbete mellan föraren och hunden och är en sport för alla (både före och hundar). Rallylydnad ger dig god kontakt och följsamhet med din hund. Ekipaget genomför en bana med ett antal skyltar, på varje skylt står det vad ekipaget ska göra.

Som medlem i Brukshundklubben får Du bl a följande:

Tidningen Brukshunden.
Tillgång att träna på klubbens marker.
Kontakt med kunniga instruktörer och lärare.
Erbjudande att delta på temakvällar och föreläsningar.
Möjligheter till utbildning av Dig själv som hundägare i träningsgrupper.
Rätt att tävla.
Möjligheter till utbildning av Dig själv om Du vill bli exempelvis instruktör eller tävlingsledare.
Olycksfalls försäkring inom ramen för organiserad verksamhet.
Och inte minst  –  många nya vänner.