Rallylydnad nybörjare 11/6-3/7

i samarbete med STUDIEFRÄMJANDET
Målsättningen med kursen är tävling men du är välkommen även om du inte, just nu, planerar att tävla i Rallylydnad. Hunden får lära sig att hålla kontakt med dig och göra kul saker på kommando.

Preliminära tider kl 9-12:Lördag 11/6,Söndag 12/6,Söndag 3/7

Instruktörer:Maria Venhammar, 072-5572419 mariavenhammar@gmail.com
Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com+ ev medhjälpare
Kursavgift: 900:- som betalas till bg 5646-9000 (MV’S Hund- och Hundägarutbildning) ange namn och kurs.
Betalas senast 1 vecka efter att du fått bekräftelse på att du kommit med på kursen.
Medlemsavgift: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan (www.raadalensbk.se)
Förkunskaper: Du måste ha god allmänlydnad och god kontakt med din hund så att den kan arbeta tillsammans med dig även med andra hundar närvarande.
Ha kunskap om Rallylydnadens regler och moment/skyltar ( https://brukshundklubben.se).
Hundens ålder: går bra med vilken ålder som helst.
Löptikar: är tillåtna men måste ha tikskydd.
Plats: Råådalens BK
Deltagare: max 8 ekipage.
Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig snarast till: mariavenhammar@gmail.com
Böcker: Rallylydnad (SRI)Nya 100% Rallylydnad (Lindgren)
Rallylydnad – från grundfärdigheter till mästare (Anna Larsson)