Försäkring

Här hittar du länk till SBK´s information om den försäkring som medlemmar i SBK har.
Försäkring – personolycksfall

Anmäl skada

Om du som medlem råkat ut för en olycka på någon av Brukshundklubbens aktiviteter, kan du så snart du varit hos läkaren, anmäla skadan till Länsförsäkringar. På skadeblanketten ska Brukshundklubben intyga att du har besökt en verksamhet som omfattas av försäkringen. Skadeblanketten hittar du här (PDF-dokument, 1,1 MB)

Svenska Brukshundklubbens förbundskansli, rasklubbar eller lokalklubbar kan tyvärr inte svara på specifika försäkringsfrågor relaterade till din skada utan vi hänvisar istället direkt till försäkringsbolagets skadeavdelning.

Anmäl skada via telefon: 08-588 424 12

Denna försäkring täcker inte skador på hundar och vi rekommenderar därför att du tecknar en hundförsäkring hos Agria.

Mer info hittar du på SBK´s hemsida

Försäkring – personolycksfall