Funktionärer sökes!

Vi kommer att ha dubbel klass 1 tävling söndagen den 3 september.
Som vanligt behöver klubben all hjälp den kan få. Kan du närvara som funktionär? Hjälpa till att baka? Förbereda? Hojta då till!
Daniel Baltrock är tävlingsledare och man kan anmäla sig som funktionär via formuläret på hemsidan, eller maila till daniel.baltrock@gmail.com

Vi är väldigt tacksamma för all hjälp, pengarna som blir över från tävlingen går oavkortat till klubben och hinderparken, så att vi framöver ska kunna träna på en fin plan med säkra och bra hinder.

Så kom och hjälp din klubb!

Vi behöver hjälp på vår agilitytävling den 5-6 juni. Kan du hjälpa till som funktionär, hjälpa till med förberedelser eller annat? Skicka din anmälan till Malin. Klicka dig in under “tävlingar” i menyn, sedan “agilitytävling 5-6 juni” – “funktionärsanmälan”.

All hjälp är av värde!

Till vår rallylydnadstävling skulle vi behöva låna in några riskokare som kan hålla ris varmt ett tag och även lite tält som domarna (och till de tävlande) om det skulle bli dåligt väder. Finns detta hos våra medlemmar?

Tusen tack för att ni ställer upp!

//Erika Elgström, erika_elgstrom@hotmail.com

Röjardag inför vår Rallylydnadstävling 1 april kl. 12.00

Vad som behöver göras:
Röjning av sly på parkeringen
Röjning på kontoret
Röjning i köket
Röjning av det inre rummet
Röjning av den lilla boden ut mot vägen

Klubben bjuder på fika

Det är emellanåt hög ljudnivå på klubben vid träning, för allas trevnad var vänlig att minska detta så gott det går, tack! / Styrelsen

Råådalens Kalender

Vinnarbilden från februari står Sofia Wahlström och Filur för. Grattis!

Även för mars månad kommer vi att släppa temat fritt.
Skicka ditt bidrag till sara.bjorck1@gmail.com senast den 31 mars.
12821561_1100940013259439_8380625682873202199_n

Vi behöver funktionärer till vår agilitytävling den 16-17 april, läs mer och anmäl under fliken “tävlingar -> agilitytävling april -16” uppe i menyn.