Råådalens Blåbärschans 11/10

Råådalens Brukshundklubb har nöjet att bjuda in till träningstävling där vi erbjuder 2 stycken blåbärsbanor. Alla blåbärsekipage är välkomna och ni får även möjligheten att springa båda banorna mer än en gång.

Banorna kan innehålla alla hinder förutom slalom och kontaktfältshinder.
Hopphöjder: XL 50 cm, L 40 cm, M 30 cm, S 20 cm, XS 10 cm.

Datum och tid: 11 oktober 10:00
Plats: Råådalens Brukshundklubb, Helsingborg
Klasser: 2 x blåbär
Åldersgräns: Hunden måste vara minst 15 månader gammal för att få lov att delta.
Sista anmälningsdag: 4 oktober
Max antal deltagare: 40 ekipage
Pris: 60 kr/lopp för icke medlemmar, 50 kr/lopp för medlemmar.
Vem är blåbär: Alla hundar som inte tagit en officiell pinne räknas som blåbär.
Anmälan sker på: Råådalens Blåbärschans och du får en bekräftelse via e-post som innehåller betalningsuppgifter. Din plats är bekräftad när du har betalt loppen.

Publik är inte tillåten och vi ber därför om att endast tävlande med sin hund kommer. Uppvisar ni symtom på sjukdom ber vi er stanna hemma. Återbetalning av startavgift kommer att ske så länge strykningen meddelas innan tävlingen startar.

För att ge er chans att springa banorna mer än en gång, finns möjligheten att köpa ytterligare starter på plats för 30kr/start. Hur många extra starter man kan köpa beror på antalet deltagare. Detta meddelas på plats. Köp av en extra start ska ske senast innan klassen startar. 5 minuter kommer att hållas efter avslutad banvandring för att extra lopp ska kunna betalas. Vi är en kontantfri klubb och betalning sker via swish. Efter att klassen startat kommer inga fler startplatser att säljas.

Vi kommer att ha domare och tidtagare. Tid och fel kommer att antecknas för att de som köper till fler starter ska kunna jämföra sina lopp resultatmässigt. Ingen vinnare kommer att utses och inga priser kommer att delas ut. Ni tävlar mot er själva. Resultaten kommer att publiceras på Råådalens Facebooksida.

Vi kommer att döma enligt officiella regler men med en snäll bedömning och vi tillåter 5 vägran innan det räknas som disk.
Klasserna kommer att gå i följande ordning och på en bana i taget:
Blåbär A                              Blåbär B
XL                                              XL
L                                                  L
M                                                M
S                                                  S
XS                                               XS
Banvandring för alla storlekar innan klassen startar. Antalet banvandringar beror på antalet startande.

Observera att nationellt dopingreglemente gäller för denna träningstävling. Medtag vaccinationsintyg, stickkontroller kan förekomma.
Varmt välkomna!