Precisionsspår (8/4-9/4) Fullbokad

Detta är en kurs som vänder sig till dig som vill prova på något lite annorlunda när det gäller spår. Kursen går ut på att vi lär hundarna ett speciellt sätt att spåra med nosen djupt i spåret och i lagom tempo.
Tid: helgen 8/4 + 9/4, kl 9-14
Vi som håller kursen:
Maria Venhammar, 072-5572419, mariavenhammar@gmail.com
Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com
Kursbeskrivning:
Hunden måste vara mycket intresserad av godis för att det ska fungera. Vi/du lär hunden att det finns godis djupt i fotstegen och att den ska hitta godbitarna i lugnt tempo.
Hundens ålder har ingen betydelse.
Om den redan lärt sig spåra i ett rasande tempo får den lära om, med hjälp av koppel, halsband och småryck.
Ni kommer att jobba tillsammans, men det blir en del ”sittande i bilen” för hunden, så bil för transport och förvaring är en förutsättning.
Plats:
Vi startar med en kort genomgång på Råådalens Brukshundklubb 8/4, sedan tränar vi. Resterande tid är vi bara ute och tränar spår. Förhoppningsvis i närheten och på ”öppet fält”.
Deltagare:
Max 6 ekipage.
Förkunskaper:
God allmänlydnad. Vilja arbeta för godis.
Kursavgift:
1500:- (du måste vara medlem i Råådalens BK)
Anmälan/medlemsskap:
Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig senast 15/3 till mariavenhammar@gmail.com .
Kursavgift skall betalas till bg 5646-9000 (MV’S Hund- och Hundägarutbildning), senast en vecka efter att du fått en bekräftelse på att du kommit med. Ange namn och kurs. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan, www.raadalensbk.se